Julkaistu: 13.05.2026
Team Finlandin valmennusjohto on päättänyt, ettei tyttöjen joukkuetta lähetetä European Girls Team Championship -kilpailuun heinäkuussa. Päätös perustuu kokonaisarvioon, johon vaikuttivat kilpailulliset, taloudelliset ja valmennukselliset tekijät.
Tyttöjen joukkueen menestys EM-joukkuekilpailussa on ollut vaatimatonta yli kymmenen vuoden ajanjaksolla, eikä nykyinen kansainvälinen ranking ennusta realistisia mahdollisuuksia sijoittua kahdeksan parhaan maan joukkoon.
EM-joukkuekilpailun korkean kulurakenteen takia osallistumisen kokonaisbudjetti olisi ollut yli 20 000 euroa. Resurssi kohdennetaan muilla tavoin urheilijoita pitkäjänteisesti paremmin palvelevaan toimintaan.
“Vapautuva resurssi mahdollistaa parhaille tyttöpelaajille useampia kansainvälisiä kilpailuja sekä lisää leiritystä ja valmennusta. Tavoitteena on saada tyttöjen joukkue myös syksyllä pelattaviin epävirallisiin MM-kisoihin Kanadassa”, Golfliiton valmennuspäällikkö Eero Kangasniemi kertoo.
Naisten, miesten ja poikien EM-joukkueiden valintapäivä on 11. kesäkuuta. EM-joukkuekilpailut pelataan 7.–11. heinäkuuta.


