Julkaistu: 21.10.2025
Golfliitto kehittää jäsenviestintäänsä ja ottaa vastuulleen Golflehden julkaisun. Aiemmin lehden julkaisijana ja kustantajana on toiminut Otavamedia, jonka kanssa liitto on tehnyt lehteä hyvässä yhteistyössä.
Ensimmäinen Golfliiton itse julkaisema numero ilmestyy maaliskuussa 2026. Lehti ilmestyy ensi vuonna neljä kertaa.
Golflehden päätoimittajaksi on nimetty pitkän linjan golfjournalisti Jussi Miettinen. Tällä hetkellä hän työskentelee Golfliiton viestintäpäällikön sijaisena. Miettinen aloittaa päätoimittajan tehtävässä vuodenvaihteen jälkeen.
Golflehden sisältö ja ulkoasu uudistuvat, ja suunnittelu on parhaillaan käynnissä. Samalla käynnistyy projekti, jonka myötä lehden sisältöjä julkaistaan myös digitaalisesti.
”Golflehti on suomalaisen golfmedian kivijalka, jolla on pitkä ja kunniakas historia. Koen etuoikeudeksi päästä toimittamaan tätä perinteistä ja lukijoiden arvostamaa julkaisua, mutta samalla myös kehittämään uutta ja mielenkiintoista sisältöä suomalaisille golfin harrastajille”, Miettinen sanoo.
Golfliiton strategiassa viestintä on ollut jo pitkään painopistealue. Lehden julkaiseminen mahdollistaa liitolle suoran yhteyden jäsenistöön. Muutoksella pyritään myös vastaamaan kustannusten nousuun, joka on viime vuosina ollut erityisen merkittävää lehden jakelun ja painamisen osalta.
Golfliitolle siirtyvät myös lehden kaupalliset mahdollisuudet ja mediamyynti, joista vastaa kumppanuus- ja markkinointipäällikkö Kimmo Rantamäki. Osa ilmoitusmyynnistä ulkoistetaan.
”Olemme saaneet tehdä jo pitkään hyvää yhteistyötä Otavamedian kanssa. Se on pitänyt Golflehdestä hyvää huolta ja ylläpitänyt tuotteen erinomaista tasoa. Nyt lehti jatkaa elinkaartaan meidän käsissämme”, Rantamäki toteaa.
Rantamäki muistuttaa, että Golflehti on mainostajalle paitsi paras tapa tavoittaa suomalainen golfari, myös suora mahdollisuus osoittaa tukensa Suomi Golfin kehittämiselle – jatkossa myös digitaalisesti.
”Lajin pariin tulee jatkuvasti lisää nuoria harrastajia, jotka haluamme tavoittaa siellä, missä he ovat tottuneet kuluttamaan mediaa – mobiililaitteista.”



