SUOMEN
GOLFLIITTO

Ajankohtaista

Kansallinen Golfviikko keskittyy junioreihin ja panostaa someen

Aloita golfGolfliittoPelaajalleSeuroille30. Maaliskuuta 2018

Kansallista Golfviikkoa vietetään tänä vuonna 10.-17.6. Viidettä kertaa järjestettävän Golfviikon kohderyhmänä ovat juniorit ja teemana asennemuutos.

– Haluamme muuttaa asenteita, niin että nuoret kokisivat golfin lajikseen ja toisaalta herätellä seurojen toimintaa kohti nuorten maailmaa, kertoo juniorivastaava Sami Övermark.

– Golfviikon aikana Golfiitto on mukana useissa tapahtumissa, sekä pienissä pop-upeissa että valtavissa kuten Gymnaestradassa Turussa. Yksi mielenkiintoinen ja hyvin erilainen Golfviikon tapahtuma on räppifestarit Koski-Golfissa.

Viime vuonna noin 70 golfyhteisöä oli mukana Golfviikossa ja toteutti omia tapahtumiaan. Tänä vuonna määrää halutaan nostaa 80 golfyhteisöön. Lisäksi seuroja kannustetaan osallistamaan omia junioreitaan, esimerkiksi seuran instagramin haltuunotolla. Näin saadaan lasten ja nuorten näköistä sisältöä ja toimintaa.

Uudistuneen ilmeen lisäksi Golfiitto panostaa tänä vuonna sosiaalisen median kautta tapahtuvaan markkinointiin sekä viestintään, millä tavoitetaan nuoret parhaiten. Liitto tekee yhteistyötä kahden Youtube-vaikuttajan, Sita Salmisen ja IlariPron kanssa. Sitan aiheena on lifestyle ja Ilari taas on keskittynyt urheiluun. He tuottavat aktiivista golfsisältöä omalle kanavalleen ja mainostavat Golfviikkoa lisäksi sometileillään. Yhteensä heidän kanavansa tavoittavat lähes 300 000 nuorta, joiden asenteita golfiin pyritään muuttamaan heidän ihailemiensa henkilöiden avulla.

– Mahtavaa saada tubettajat mukaan, varmasti näin tavoitetaan ja puhutellaan juuri oikeaa kohderyhmää. Tietysti kaikki ovat tervetulleita Golfviikolla kokeilemaan, eivät vain nuoret, Övermark muistuttaa.